Hüseyin Yalçıner

huseyin.yalciner@metu.edu.tr

Hakkımda

Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde gelişim psikolojisi üzerine yüksek lisans öğrencisiyim. Okul öncesi çocukların matematiksel gelişimi ile ilgileniyorum. Tez projemde öncelikle okul öncesi çocukların uzamsal ve dil becerilerinin yanı sıra uzamsal konum bilgilerinin farklı matematiksel yeteneklerini nasıl değiştirdiğine odaklanıyorum. Akademik ilgi alanlarımın yanı sıra video oyunları oynamaktan, hayvanlarla vakit geçirmekten ve onlarla ilgilenmekten hoşlanıyorum.

Blog Yazıları

Matematik Hep Böyle Zor Mu?

Yayınlar ve Sunumlar

Yalçıner, H., & Karadöller, D. Z. (2024). Uzamsal beceriler ile sayı gelişimi arasındaki ilişki: zihinsel döndürme becerisi ile yer-yön bilgisinin okul öncesi çocukların sayı becerilerine olan etkisi. 4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Bilkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.

Yalçıner, H. & Karadöller, D.Z. (2024). Relationship between space and numbers: Spatial location knowledge makes a significant change in symbolic and counting abilities. COGSCI24 - Dynamics of Cognition, July 24th - 27th, Rotterdam, Netherlands.

Yalçıner, H. & Karadöller, D.Z. (2024). Relationship between spatial and number development: Mental rotation and spatial location knowledge relates to numerical skills of preschoolers. 10th International Symposium on Brain and Cognitive Science, June 1st, Ankara, Turkey.

Yalçıner, H., Yalçınkaya, T., & Karadöller, D. Z. (2024). Bebeklikten okul çağına sayı gelişimi [Number development from infancy to school age]. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2024.64.1.30


Son Güncelleme:
03/10/2024 - 22:06