Hüseyin Yalçıner
Hüseyin Yalçıner
Hakkımda
Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde gelişim psikolojisi üzerine yüksek lisans öğrencisiyim. Okul öncesi çocukların matematiksel gelişimi ile ilgileniyorum. Tez projemde öncelikle okul öncesi çocukların uzamsal ve dil becerilerinin yanı sıra uzamsal konum bilgilerinin farklı matematiksel yeteneklerini nasıl değiştirdiğine odaklanıyorum. Akademik ilgi alanlarımın yanı sıra video oyunları oynamaktan, hayvanlarla vakit geçirmekten ve onlarla ilgilenmekten hoşlanıyorum.
Blog Yazıları
Yayınlar ve Sunumlar
Yayınlar
Barner, D., Abreu-Mendoza, R. A., Gunderson, E., Lab, U. L. a. D., & Coordinator, L. L. (2025, January 16). ManyNumbers 1: A multilab international study of early number knowledge. Developmental Science. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/2TK7U
Yalçıner, H., & Karadöller, D. Z. (2024). Uzamsal beceriler ile sayı gelişimi arasındaki ilişki: zihinsel döndürme becerisi ile yer-yön bilgisinin okul öncesi çocukların sayı becerilerine olan etkisi. 4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Bilkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Sözlü Bildiriler
Yalçıner, H.* & Karadöller, D. Z. (2025, May). Spatial and Number Development: Spatial Location Strongly Predicts Numerical Skills of Preschoolers than Mental Rotation. Jean Piaget Society Meeting, Belgrad, Serbia.
Poster Sunumları
Yalçıner, H & Karadöller, D. Z. (2025, July). Children rely on gestures more when the set size of countable items increase. 47th Annual Conference of the Cognitive Science of Society. San Francisco, USA.
Yalçıner, H. & Karadöller, D.Z. (2024). Relationship between space and numbers: Spatial location knowledge makes a significant change in symbolic and counting abilities. COGSCI24 - Dynamics of Cognition, July 24th - 27th, Rotterdam, Netherlands.
Yalçıner, H. & Karadöller, D.Z. (2024). Relationship between spatial and number development: Mental rotation and spatial location knowledge relates to numerical skills of preschoolers. 10th International Symposium on Brain and Cognitive Science, June 1st, Ankara, Turkey.